2 Haziran 2011 Perşembe

İlk 3 ay bünyem kendine şaştı!

Hamile olduğunuzu duyan herkes size aynı uyarıda bulunmaya başlıyor bir süre sonra... İlk 3 ay en kritik zaman aman dikkat et! Ağır kaldırma, yukarılara uzanma, bol bol dinlen, hiçbirşeye sıkma canını vb gibi... Ben hastamıyım ya bırakın beni kendime diye çemkiresiniz gelior bir süre sonra benim çokça geldi mesela! :)) Neden derseniz? Fiziksel hiçbir değişiklik yok bünyenizde doktora gidip ultrasonda görmeseniz hamile olduğunuzu bile hatırlamayacaksınız... Aynı tempoda devam etmek isterken yaşantınıza bir anda herşeyden elinizi kolunuzu çekmeniz gerekiyor... Fena bir teslimiyet duygusu!

Benim ilk 3 ayım çok rahat geçti. Çevremdeki hamile hikâyelerini duydukça sızlanmak şımarıklık gibi oluyor. Doktorum Kağan’ın dediğine göre 3 çeşit hamile olurmuş. 1.Kusanlar 2.Uyuyanlar 3. Uyuyan, uyanıp kusan sonra tekrar uykuya dalanlar:) Ben 2. Gruba giriyorum. Bir dönem üst üste 6 bölüm Lost izleme kabiliyetine sahip olan ben artık gözümü açamaz oldum. En sevdiğim dizinin ilk 10 dakikasında uykuya dalıyorum hem de yıllardır uyumamış gibi... Koala gibiyim koltuğun tepesinde aynı köşede her akşam uyuyorum... Barış bana şaşkın ve şefkat dolu bakıyor... Madem bünye bunu istiyor onu zorlamamak bol bol uyumak itaat etmek gerekiyor:)

Hamileliğin hayatımda yarattığı 2.büyük değişiklik düzenli beslenmeye geçiş oldu. Sabah kahvaltılarını geçiştiren çoğu zaman öğün atlayan bendeniz her sabah nefis kahvaltı sofralarında kahvaltı etmeye başladım. 3 ana öğünün arasına ara öğünler ekledim. Ceviz olmazsa olmazdı! Bir de bol bol meyva! Tabi suyu da unutmamak lazım. Her gün en az 2 litre su. Masamda uzun zamandır bos duran sürahi bayram etmiş durumda. Her gün dolup-dolup tükenmekte! Aslında sağlıklı yaşam için ne yapılması gerekiyorsa sağlıklı bir hamilelik süreci içinde bunları yapmak lazım ne eksik ne fazla.

Bu dönemde çocuk gibi bakıma ihtiyaç duyduğum kesin. Gözümü açamadığım için uykudan çevreden destek şart! Barış iyi ki yanımdasın!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder