12 Nisan 2012 Perşembe

2 Çocuk 1 Bebek Orkestrası



Enstrüman çok çalan yok… Aslında tam anlamıyla çalan yok yazarsam kendimize haksızlık etmiş olurum. Her biri için haklı bahanelerimiz var şimdilik. En kısa sürede bu işin ucundan da (öyle çok hedef var ki hangi biri…) tutacağız.


Benim çocukluktan beri hayalimdi piyano çalmak. Filmlerde görüp çok özenirdim evin köşesindeki piyanonun özel bir günde sürpriz melodiler çıkarmasına. Road to Perdition’da Tom Hanks ve Paul Newman’ın misafirler önündeki düeti, House’un evinin ortasında, nota aralarında bourbon içtiği kuyruklu piyanosunu beni hep bir gaza getirirdi ‘acaba bu yaştan sonra öğrenebilir miyim?’ diye. Saraybosna’da bir proje için 2 sene geçirince hayalime adım attım en azından. Oradaki bir akademinin hocasından 6 ay ders aldım. Pratik yapmak içinde kendime profesyonel bir org aldım. Ama çevremdeki herkesin tahminini doğru çıkarıp Türkiye’ye dönünce bir daha başına oturmadım. Şimdi Selcan hiç ümidini kesmeden salonun başköşesinde tutuyor orgu arada başına geçer çalışırım diye.


Bende onun bu benim hakkımdaki güzel hevesine karşılık, evlilik yıldönümümüz için ona ortaokul yıllarında Maria Rita Epik’ten beş yıl ders aldığı enstrümanı hediye ettim. Bir klasik gitar… Madem müzik bizim hayatımızın önemli bir parçası, akşam pratiklerini birlikte yapalım değil mi? 


Evdeki bir diğer enstrüman… Çocukluğumdaki en önemli kahramanım David Addison’dı. Ona dair en çok sahip olmak istediğim şeyler Rayban Wayfarer gözlükler ve akşam boş ofiste muhtemelen Maddie Hayes’i düşünerek çaldığı mızıkasıydı. Selcan Bosna’ya bir gün hediye olarak Wayfarer’la geldiğinde dolan gözlerimi kapatmak için akşam akşam gözlükle gezmek zorunda kalmıştım. Mızıkayı da kuzenim, kardeşim Derya almıştı bana. Mızıkanın kaderi orgun tam aksi olur genellikle. Ben elime aldığımda anlamlı tek melodi çıkaramasam da saatlerce üflediğim için ev halkı tarafından en kuytu çekmecelerin köşelerine saklanır. Neyse ki şimdi kızımın da çok ilgisini çektiği için mızıkama kavuştum.          


Şimdi en son hedefim kuzuya da Imaginarium’da gördüğüm bebek perküsyon – çıngıraklarından almak. Çılgın grubumuz 2Ç1B çok yakında çalışmalarına başlıyor. Sevgili komşularımız, vereceğimiz rahatsızlıktan dolayı pek de pişman değiliz…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder