23 Ekim 2020 Cuma

1. ve 2. Sınıf Okuma Kitapları


Bir hayalim var, bilmem sen de katılır mısın? Evimizde bir kütüphane hayal ediyorum. Sen bebekken okuduğumuz ilk kitaplardan (ilki Aç Tırtıl olabilir mesela) büyüyünce okuyabileceğin en zor romanlara  (benim kitaplığımda okumayı hep ertelediğim Ulysses aklıma geliyor) tek bir kitaplık. Kaç kitap olabilir? Adedi konuşmak çok zor. Sıkı okurlar haftada bir kitap bitirir. Hatta kimi kitap kurtlarının günde bir kitap bitirebildiğiyle bile karşılaşabilirsin. Ben daha makul hedefler koyalım diyorum kendimize. Sayıdan çok değerli kitapları seçmek önemli olsun. 


Kitap okuma konusunda motivasyonunu sabit tutmakta zorlanıyorum bazen. Kendim için uyguladığım bir kaç yöntem var ve onları sana da uyguluyorum. En önemlisi "yıllık, 6 aylık, 3 aylık kitap listeleri" hazırlamak. Okumak istediğin kitapları haftalar önce araştırıp seçmek insanı daha istekli ve meraklı kılıyor. Seri kitapların arasına başka kitaplar sıkıştırmak da başka bir yöntem. Mesela Saftirik serisine bayılıyordun, ama genelde iki Saftirik kitabı arasına bir tane seni biraz daha zorlayan kitaplar sıkıştırıyordum. Kendimde de bunun benzerini romanlar ve biraz daha zorlandığım ama merak da ettiğim bilim-sanat-ekonomi kitapları için yapıyorum. Bir roman, bir kurgusal olmayan kitap... 


Bunların dışında seninle yaptığımız "kitabı önce kim bitirecek" iddiaları da işe eğlence katmıyor değil. Genelde ben kaybediyorum. Sayfa sayıları çok adaletsiz! Şaka bir yana okulunda bu konuda çok baskı yapmadan, ama aylık listeler tutturarak ve "canlı kütüphane" dersinde bizim listelerimiz dışından kitaplar seçerek motivasyon konusunda çok destek oluyor. 

Bundan sonra en güzel hedeflerden biri kitaplarını İngilizce okuyacak kadar yabancı dilini geliştirdiğinde e-kitap okuyucu satın almak olabilir.  Elinde bir tablette yüzlerce kitap taşıyabilirsin o zaman. O güne kadar raflardaki kitaplarımız bize yeter de artar bence.      

İlkokuldaki ilk iki senen için 60 kitaplık liste hazırladım. İsimlerini gördüğünde tebessüm edeceğine eminim. Kitap listelerine bakınca da insan zamanın ne kadar hızlı geçtiğini anlıyor değil mi?  



2 yorum:

  1. baba bananda buraya nasıl yazcını öretirmisin

    YanıtlaSil
  2. buraya senin gibi güzel yazmaya çalışırım

    YanıtlaSil