28 Ocak 2014 Salı

Kukla Tiyatrosu (TANIŞMA)




Gözlüklü (Can) ; Şapkalı (Emre) ; Barış; Selcan; Duru


Emre:   Merhaba herkese.
Can:    Merhaba, hoşgeldiniz.
Emre:   Ben Emre.
Can:    Ben de Can.
Emre:   Bugün size “TANIŞMA” oynunu oynayacağız.
Can:    “TANIŞMA” mı? O da ne demek?
Emre:   Tanışma, birbirini ilk defa gören insanların karşısındakine ismini, yaşını, annesinin-babasının ismini söyleyip, karşısındakinden de onun ismini, yaşını, annesinin-babasının ismini öğrenmesidir.
Can:    Aaa, ne güzelmiş. Ama ben seni tanıyorum. Bunu nasıl oynayacağız ki?
Emre:   Çok komiksin Can... Adı üzerinde oyun bu. Sen başka biri olursun, ben başka. Mesela ben Ata olayım, sen Mehmet.
Can:    Hım, ben Mehmet olmak istemiyorum, ben Ata olayım sen Mehmet ol.  
Emre:   Of, tamam öyle olsun. Ben Mehmet olayım, sen Ata ol o zaman.
Can:    Mehmet daha mı güzeldi acaba?
Emre:   Haydi ama Can! Oynamak istiyor musun, istemiyor musun?
Can:    İstiyorum, istiyorum.
Emre:   O zaman başlıyorum. Merhaba, ben Mehmet. Senin adın ne?
Can:    Merhaba, benim adım Ata
Emre:   Kaç yaşındasın Ata?
Can:    İyi de ben Ata’nın yaşını bilmiyorum ki!
Emre:   Of Can, bir oyun oynatmadın. Kendi yaşını söyleseydin ya, ne farkeder? Bak ben seyircilerimizden biriyle oynayayım. Sen de o sırada Ata’nın yaşına, annesinin-babasının adına karar ver. Kim benimle oynamak ister?
Selcan: Ben isterim!
Emre:   Merhaba, benim adım Emre, senin adın ne?
Selcan: Benim adım Selcan.
Emre:   Kaç yaşındasın Selcan?
Selcan: Ben 33 yaşındayım.Sen kaç yaşındasın?
Emre:   Ben üç yaşındayım. Benim annemin adı Ayşe, babamın adı da Hasan.
Selcan: Benim annemin adı Hayat, babamın adıysa Ramazan.
Emre:   Seninle tanıştığıma memnun oldum Selcan.
Selcan: Ben de seninle tanıştığıma memnun oldum Emre.
Emre:   Evet, Selcan’ı alkışlıyoruz! Can, hazır mısın oynamaya?
Can:     Hazırım, hazırım.
Emre:   Yalnız ben biraz yoruldum. Sen de istersen misafirlerimizden biriyle oynayabilirsin. Hem onlar seni tanımıyor. Can ile oynamak isteyen var mı?
Duru:   Evet, ben.
Emre:   O zaman, Can haydi sen başla!
Can:    Tamam. Merhaba benim adım Can. Senin adın ne?
Duru:   Benim adım Duru.
Can:    Kaç yaşındasın Duru?
Duru:   Üç.
Can:    Ben de üç yaşındayım. Benim annemin adı Leyla, babamın adı da Ozan. Senin annenin adı ne?
Duru:   Selcan.
Can:    Babanın adı ne?
Duru:   ...
Can:    İstersen babana sorabilirsin. Haydi onu çağıralım. Duru’nun babası, Duru’nun babası!
Barış:  Beni mi çağırdınız?
Can:    Evet seni çağırdık. Duru’nun sana sormak istediği bir sorusu var. Babana adını sorabilirsin Duru.
Duru:   Senin adın ne baba?
Barış:  Benim adım Barış.
Can:    Duru, babanın adı neymiş?
Duru:   Barış.
Emre:  Bravo, çok güzeldi. Hepinize çok teşekkür ediyoruz. Bu günkü oyunumuzu hep beraber bir şarkı söyleyerek bitiriyoruz. Hoşçakalın.  
Can:    Hoşçakalın.

(Müzik girer)





2 yorum:

  1. cok seker :) , ben de babaanne ve anneannemin adini bilmezdim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiz, biz de çok eğlendik :) Ben hatırlamıyorum o kadar geçmişi, sanki her şey bir cd ile yüklenmiş gibi.

    YanıtlaSil