31 Ocak 2014 Cuma

KİTAP KUTUNUN NERESİNDE (Kukla Tiyatrosu)























Gözlüklü (Can) ; Şapkalı (Emre) ; Barış; Selcan; Duru

Emre:             Merhaba millet. Hoşgeldiniz oyunumuza. Benim adım Emre.
Can:               Benimki de Can.
Emre:             Bu gün sizlere yepyeni bir oyun oynayacağız, hazır mısınız?
Can:               Hazırız!!!
Emre:             Konuklarımız hazır mı?
Selcan, Duru:  Hazırız!!!
Emre:             Bence bu yeterince kuvvetli olmadı, bir daha deneyelim. Hazır mıyız?
Selcan, Duru:  Hazırız!!!
Emre:             Güzel. Bu günkü oyunun ismi “Kitap Kutunun Neresinde?”
Can:               “Kitap Kutunun Neresinde” mi? Nasıl oynanıyor bu oyun?
Emre:             Ben şuradaki kitabı masanın üzerinde bir yere bırakacağım. Sonra sen ve misafirlerimiz  kitabın buradaki kutunun neresinde olduğunu bilmeye çalışacaksınız.
Can:               Çok heyecanlandım. Hadi bir an önce başlayalım.
Emre:             Tamam başlıyorum öyleyse. (Kitabı kutunun önüne koyar) Evet kim cevap vermek ister?
Can:               Ben, ben, ben cevap verebilirim.
Emre:             Söyle öylese Kitap Kutunun Neresinde?
Can:               Kitap Kutunun ÖNÜNDE.
Emre:             Sevgili seyircileriz siz ne diyorsunuz? Kitap kutunun önünde mi?
Selcan, Duru:  Evet, Kitap Kutunun ÖNÜNDE!!
Emre:             Evet doğru cevap verdiniz. Kitap Kutunun ÖNÜNDE. Bakalım ikinci sorumu bilebilecek misin Can? (Kitabı kutunun arkasına bırakır) Bil bakalım, Kitap Kutunun Neresinde?
Can:               Düşüneyim bakalım, biraz önce kitap kutunun önündeydi, şimdi diğer tarafına geçti. Öyleyse... Buldum buldum! Kitap Kutunun ARKASINDA!
Emre:             Seyircilerimiz katılıyor mu Can’a?
Selcan, Duru:  Evet, Kitap Kutunun ARKASINDA!
Emre:             Aferin Can, bir kez daha bildiniz. Bir kolay soru daha... (Kitabı kutunun yanına bırakır) Kitap Kutunun Neresinde?
Can:               Eee? Kitap, kitap... (fısıldayarak) Hey, bana yardım etmeye ne dersiniz?
Selcan:           (fısıldayarak) Kitap kutunun yanında.
Can:               Evet, evet. Kitap Kutunun YANINDA.
Emre:             Doğru cevap, aferin Can. Artık biraz zorlaştırabiliriz soruları (Kitabı kutunun üzerine koyar) Evet, bil bakalım Can. Kitap Kutunun Neresinde?
Can:               Kitap kutunun neresinde, kitap kutunun neresinde? Bu sefer bulamadım cevabı.
Emre:             Sevgili seyircilerimizden cevap vermek isteyen var mı? (Selcan: Duru kitap kutunun üstünde değil mi? Gel birlikte söyleyelim)
Selcan, Duru:  Kitap Kutunun ÜSTÜNDE!
Can:               Evet, evet üstünde üstünde!
Emre:             O zaman herkese bir alkış bu doğru cevap için! Bakalım bunu bulabilecek misiniz? (Kitabı kutunun altına koyar) Bilin bakalım, Kitap Kutunun Neresinde?
Selcan:           Bu çok kolay. Şimdi de Kitap Kutunun ALTINDA.
Emre:             Herkes Selcan’a katılıyor mu?
Can, Duru:      Evet!
Emre:             O zaman üçe kadar sayıp birlikte cevap verelim. Bir, İki, Üç...
Selcan, Duru:  Kitap Kutunun ALTINDA!
Emre:             Bravo, bravo! Şu ana kadar kusursuz oynuyorsunuz oyunumuzu. Şimdi son soruya geldik. Ama bu sefer bir değişiklik yapacağız. Ben kitabın yerini değiştirene kadar herkes gözlerini kapatacak. Anlaştık mı?
Can:               Gözlerimizi mi kapatacağız? Çok heyecanlı... 
Emre:             Herkes hazır mı? Sayıyorum. Bir, İki, Üç, herkes kapatsın gözlerini. (Kitabı kutunun içine bırakır) Evet hazırım, açabilirsiniz gözlerinizi. Bilin bakalım Kitap Kutunun Neresinde?
Can:               Kitap kutunun önünde değil, arkasında değil, yanında değil, altında değil, üstünde değil... Hımmm bulamadım cevabı?
Selcan:           Ben de bulamadım. Ama bir de Barış’a soralım belki o bilir cevabı?
Emre:             Tamam, hadi çağıralım Barış’ı. (Hep bir ağızdan) Barış, Barış...
Barış:             Efendim, buradayım geldim. Bir şey mi oldu?
Selcan:           Biz Kitap Kutunun Neresinde oynuyoruz, ama cevabı bulamadık. Sen biliyor musun kitap kutunun neresinde?
Barış:             Hımmm, bakalım bulabilecek miyiz? Kitap kutunun önünde değil, arkasında değil, yanında değil, üstünde değil, altında değil... Öyleyse tek seçenek kalıyor. Kitap Kutunun İÇİNDE.
Can:               Hemen bakıyorum. (Kutunun kapağını açar ve içine bakar) Hımmm. (Sanki kandırıyor gibi bir süre bekler) Evet evet burada. (Kutuyu eğip kitabı gösterir)
Emre:             Öyleyse cevap neymiş?
Selcan, Duru:  Kitap Kutunun İÇİNDE!
Emre:             Tüm sorularımı doğru cevapladınız. Hepinize kocaman bir alkış! Öyleyse bir sonraki oyunda buluşmak üzere, hoşçakalın!
Can:               Hoşçakalın!

(Müzik girer)































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder