15 Şubat 2013 Cuma

Kahve Kitap Molası

Sabah ofise gelince eğer hava kapalıysa kurulan hayaller genelde benzerdir. Evde kahve ve kitapla vakit geçirmek banko ilk sıralarındadır listelerin. Eh ben de ortalama bir insan olarak bugünü hep aynı hayalle geçirdim.




Okuma yazmayı yeni öğrenen insanlar kadar yavaş okuyorum ben. İlkokuldan beri hep böyle oldu. 'Okudukça hızlanırsın' derlerdi ama o da yalan çıktı. Bir ara hızlı okuma teknikleri öğreten kurslara mı gitsem diye düşündüm ama o konuda da Woody Allen'ın "hızlı okuma tekniğiyle Savaş ve Barış'ı okudum, olay Rusya'da geçiyordu galiba..." lafına gülmekten sıra gelmedi. Hırslıyımdır okuma konusunda. Üniversiteye kadar kaybettiğim zamanı telafi etmek için elimde hep kitapla gezerim ama onlarında adları seyrek değişir işte... Eee bir de TV'de boş boş Acun'a falan takılınca hepten işin ucu kaçıyor.

Geçen sene yeni bir yol keşfettim daha hızlı kitap okumak için. İşteyken dinlenme molaları verir ya insan, ben o molalarda bilgisayarımdan kitap okumaya başladım. Daha hızlı çünkü dikkatim dağılmıyor hiç. Beynim buna direniyor. Çünkü kitap okumayı bıraktığım anda çalışmaya geri dönmem gerektiğini bildiği için en içinden çıkılmaz cümleler bile hemen çözülüyor, bölüm sonunu verdiğim 15 dakika araya yetiştirmek için kusursuz bir odaklanma sağlıyor. Evde kapının önünden araba geçse dağılan ilgim, burada  zirvede. 

Güzel kitaplar da bitirdim burada. Ama son günlerde bir seriye bağladım ki kendimi, öğle aralarında yemeğimi   ışık hızıyla yiyorum. Yaşar Kemal'in Bu Diyar Baştan Başa dörtlemesi. 50'li yıllarda tüm Türkiye'yi dolaşarak gazeteler için yazdığı yazılar. Okudukça bugünün gazetelerinden soğutuyor insanı.

 

Mağaralarda yaşayan insanların yanlarında kalıp donma tehlikesi de geçiriyor, sınırda kaçakçılık yapanların arasına karışabilmek için kaçakçı olup Jandarma kurşunlarıyla da burun buruna geliyor, orman yangınının ortasında da kalıyor. 

Yazıların sonunda tarih yazmasa üzerinden geçen 60 yılı bırakın, dün yazıldığına bile inanırım.

Okudukça yurtdışı ağırlıklı ilerleyen seyahat planlarımıza Ürgüp'ü, Van'ı, Gaziantep'i eklemeyi düşünüyorum. Ağrı bizi aşar ama Süphan Dağı'na çıkıp şu krater gölünü görebilir miyiz diye hayaller bile kuruyorum. Bugün iki mola bu yazıya gitti, bir sonrakinde Peri Bacaları'ndan devam... 




3 yorum:

  1. Baris, bilgisyarda nasil okuyorsun? e-kitap mi bunlar? nerden satin alabiliriz? Turkce kitap sikintim var benim, aslinda bulabiliyorsun internetten ama hem ,tahmin ediyorum, turkiye'ye gore pahali hem de her taraf kitap oluyor sonra nereye koyacagimi ne yapacagimi bilemiyorum :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meric pdf formatinda kitaplar bunlar. D&R ve Idefix'te var. Ben sayfasinin kullanim kolayligi nedeniyle D&R i kullaniyorum. Adobe den ucretsiz okuyucu indirtiyor. Ama kitap cesitliligi cok az. Eski romanlar falan hic yok. Bir de bildik yayinevi tercih etmek lazim, ben 160 sayfalik Suc ve Ceza'ya denk gelmistim mesela :) Sen dene problem cikarsa yine konusuruz. Bulamadigin kitaplari bana soyle ben sana kargoyla gonderirim.

      Sil
  2. Baris, hakikaten cok gudukmus kitap listesi. Gene de bir iki tane ilgimi cekti. Ben Ipad'de okuyorum kitap, bu D&R in web sayfasindan indirmeyi becerememistim. Fakat pdf formatinda bilgisaya indirip aktarmayi niye dusunemedim bilemiyorum :).

    YanıtlaSil