29 Haziran 2012 Cuma

Karpuz Top, Nereye Saklanırsan Saklan Bulacağız Seni


Sevmiyorum ben süper-hiper-mega marketleri. Şişesi 250 TL şampanyanın beş metre ötesinde çocuk bezi, onun 2 reyon yanında yazlık bahçe mobilyası, kasanın yanında indirimde ufo ısıtıcı ve kornet dondurmaları yanyana görünce devrelerim yanıyor benim. Çocukluğumun anneme babama selam gönderen bakkalını; eriği, kirazı kesekağıdına koyan manavını; kendi dayattıkları ölçülerle değil benim gram gram tarif ettiğim fıstığı bol, fındığı, leblebisi az karışık çerezi hazırlayan çerezciyi; “bebeğe köftelik kıyma alacağım” dendiğinde eli kendiliğinden kuzu etine uzananan kasabı özlüyorum hep.
            
Hem o bakkalın dışındaki parmaklıklara asılmış kocaman bir file rengarenk plastik top olurdu. İşte o toplardan arıyorum ben kaç gündür. Biliyorum var hala onlardan. Kızımın oyun arkadaşlarından birinin elinde gördük. Hatta karpuz şeklinde boyanmıştı. Geçen gün onu kanguruya takıp alış veriş yaparken (o kadar satır yazdıktan sonra utanarak söylüyorum, bahsettiğim yer bir süpermarket) karpuz seçmek için reyonda karpuzlarla perküsyon çalarak en iyi “la” sesi vereni arıyorum. Her geçtiğim karpuzda bizimki elinden topu alınmış gibi mahzunlaşıyor. En sonunda birinde karar kıldım. Karpuzu kaldırdığım gibi kuzu çıldırdı mutluluktan. Zaten ona değmesin diye yarım metre uzaktan zar zor kaldırdığım karpuza sarıldı 2 kol 2 bacak, alış veriş arabasına nasıl attım bilemedim. O gün karar verdim bu karpuz şeklindeki plastik toplardan almaya kızıma. Ama ara ki bulasın. Üstü Caillou ya da Winnie the Pooh resimlilerden çok var. Bana karpuzlu lazım. Annemiz de beğendi onları. Ailecek karpuz top arıyoruz. Bulan veya yerini bilen varsa lütfen bize haber versin…

2 yorum:

  1. Ben daha haftasonu migrosta gördüm. Umarım siz de bulabilmişsinizdir. Bir de piknik yerlerine giderken mangal kömüründen, domatese kadar her şeyi satan marketler var ya... Onlarda da vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz de bu yazıdan kısa süre sonra aynı tarif ettiğimiz şekilde topları dükkanın dışında fileye asılmış bir bakkalda bulduk. Ama Duru oynamaya başlayınca fark ettik ki topun boyaları çıkıyor ve kuzunun saylarıyla birlikte bütün yüzünü boyuyor. Bizimki gibi elinde tuttuğu her şeyi ağzına götüren bebeklerden uzak tutmak lazımmış :(

      Sil